Krachttraining voor bij het afvallen is misschien wel de goude tip. Het heeft veel meer voordelen dan wat mensen vaak inzien. Wat mij betreft is het grootste voordeel: Je kunt meer eten en toch afvallen, YES!

  • Van krachttraining wordt je als vrouw breed – ONJUIST
  • Alleen met cardio verlies je vet – ONJUIST
  • Je kunt meer eten en valt toch af – JUIST
  • Je wordt  er strakker van – JUIST

Snel afvallen met krachttraining

Krachttraining zorgt ervoor dat je snel resultaat ziet en je niet uren hoeft te ploeteren op de loopband om wat af te vallen. Dit komt namelijk voor het after-burn effect. Dit houdt in dat je twee dagen na je work-out meer calorieën verbrandt dan je ervoor deed. Het is daarom dus zeer effectief, ook terwijl je rust.

Wanneer je een paar maanden aan krachttraining doet zijn je spieren sterker geworden. Hierdoor verbrand je dagelijks meer calorieën dan je voorheen deed. Dit komt simpelweg omdat je spieren meer nodig hebben om te functioneren. De stofwisseling wordt dus lekker op gang gehouden en hierdoor kun je ook meer eten. Het betekent niet dat je iedere dag fast-food kunt eten zonder aan te komen. Naast dat dit ongezond is werkt het natuurlijk niet zo. Maar je hebt meer calorieën nodig, dus je zult ook minder snel aankomen. Blijf daarnaast dan wel trainen en gooi niet de handdoek in de ring wanneer je je doel bereikt hebt! Spieren zwakken ook weer snel af, dus wanneer je iets hebt opgebouwd, wees er zuinig op!

Daarnaast zorgt krachttraining ervoor dat je strakker wordt! Bij cardiotraining verlies je vet, alleen er komen geen spieren voor terug. Hierdoor wordt je wel dunner, maar ook slapper. Krachttraining zorgt ervoor dat je er strak uitziet! Je wordt echt niet zo breed als een bodybuilder. Dat is iets waar de bodybuilders echt hard voor hebben moeten werken en niet iets wat je zo kunt realiseren.

Sportende vrouw kijkt in de spiegel
Afvallen door krachttraining

Je zult je verbazen hoe een positieve werking krachttraining heeft bij het afvallen. Om als vrouw tijdens het afvallen zo snel mogelijk resultaat te krijgen met krachttraining raad ik aan te beginnen met de grote spiergroepen. Het is daarnaast iets waar wij vrouwen ons ook graag op richten. Ik heb het namelijk over benen, billen rug en eventueel buik. Ga niet onbeperkt buikspieroefeningen doen. Het is juist zaak je te richten op de grote spiergroepen omdat zij de meeste calorieën voor je zullen verbranden.

Ga ermee aan de slag en weetje niet hoe je moet beginnen? Lees het artikel ‘Krachttraining voor vrouwen, 5 tips om te beginnen!

Comments are closed